###jitkacharvatova.er.cz na Facebooku a též Twitteru###

Oceán způsobil vlnobití v Bratislavě [Recenze]

5. prosince 2010 v 14:15 | Čmuchal |  Media
ji s oceanem
Bratislavský koncert obnoveného Oceánu po 18 rokoch opäť dokázal, že kvalitná hudba stále existuje a niekedy sa naozaj oplatí počkať  pár rokov. Vlnobitie Oceánu ukázalo ako sa robí dobrá hudba a potvrdilo, že pred takmer 20 rokmi to nebol vtedy žiadny plánovaný synthipopový kalkul zo strany hudobníkov…
Mám pocit, že Oceán mal vždy oddané publikum a dokonca silnejšiu základňu fanúšikov na Slovensku a tak sa pokračovanie úspešnej akcie Depeche Mode party v Nu Spirit Clube prirodzene premenilo na Oceán party. Presiahnutá kapacita klubu hovorila za všetko…a teším sa, že existuje taký klub, ktorého personál profesionálne zvládal nápor a organizáciu celý večer.
Oceán odštartoval koncert okolo 23-tej hodiny zo setom už šiestich skladieb (Dávna zem, Padají koně, Jeden den, Aha, Čas a Noc je jako…). Skladby odstupom času, novým mixom nabrali ešte zaujímavejší zvuk a spev je viac naliehavejší (čo je pôsobivé) štýlom spevu Jitky Charvátovej(Fiction, Skyline). Typický "zvuk kláves" Petra Kučeru, jasné a výrazné bicie Honzu Vozáryho a do "fiction" ladená gitara Dušana Vozáryho. A texty Petra Honsa akoby patrili k tejto dobe ešte viac.
Strata Petra Muka je neopísateľná, ale mám pocit, že začína už byť únavné komentovanie médií či Oceán môže fungovať aj bez neho. Séria koncertov obnoveného Oceánu je aj spomienkou na Muka. No Oceán je tu s novým zvukom, novým a viac alternatívnym podaním skladieb, výbornou speváčkou a odkazom. Odkazom, ktorý prehadzuje cez palubu všetky prvoplánové komerčné formácie a bez myšlienkovité projekty.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Jaká písnička se Ti líbí od Jitky Charvátové nejvíce?